A tervezett vonal hossza 105 kilométer, amely a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és az Ukk–Tapolca szakaszokból tevődik össze. Az előbbi a Balaton partjával párhuzamosan halad, azonban az Ukk felé tartó vonal észak felé haladva Bobánál eléri a Budapest–Szombathely–Sopron vasútvonalat. A fejlesztés része 25 megálló, állomás tervezése, az állomások vágányhálózatának az átalakítása és a biztosítóberendezések átalakításának megtervezése.
Az érintett vonalszakasz felújítása nemcsak az érintett településen lakóinak jelent majd javulást a vasúti szolgáltatásban, de az egész Dunántúl vasúti hálózatának a működtetése szempontjából fontos. Mint a fejlesztés előkészítésében részt vevő szakértő elmondta,
ha elkészülnek az érintett szakaszok, akkor – egyetlen rövid rész kivételével – villanyvonattal körbejárható lesz a Balaton. De még ennél is érdekesebb, hogy ez a körvasút úgy működhet, mint amilyennek a budapesti körvasutat tervezi a kormány: egyfajta óriási vasúti gyűrűként, amely a négy égtáj felől összegyűjti és elosztja a járatokat.
Ez lehetővé teszi, hogy például a Dunántúl északnyugati feléből, Sopronból, Szombathelyről érkező vonatok Füredre, vagy Keszthely érintésével akár Pécs, akár Gyékényes határátkelő felé haladjanak tovább.