ÚJABB SZAKASZ KÉSZÜLT EL AZ M4 AUTÓÚTBÓL ABONY ÉS TÖRÖKSZENTMIKLÓS KÖZÖTT

ÚJABB SZAKASZ KÉSZÜLT EL AZ M4 AUTÓÚTBÓL ABONY ÉS TÖRÖKSZENTMIKLÓS KÖZÖTT

A 27 kilométeres szakasz megépülésével Szolnok megközelítése gyorsabbá és biztonságosabbá válik, valamint a város mentesül az átmenő forgalom terhétől. Az átadó ünnepségen jelen volt Varga Mihály pénzügyminiszter, Földi László országgyűlési képviselő, Herceg Zsolt országgyűlési képviselőjelölt, Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.

Az M4 gyorsforgalmi út építése 2017-ben kezdődött az Üllő-Cegléd szakasz építésével. Az azóta eltelt majd öt év óta már közel 92 kilométert használhatnak a közlekedők. Kétszer két sávon juthatnak el az M0-tól Abonyig és birtokba vehették a Berettyóújfalu- Nagykereki-országhatár közötti autópálya szakaszt is.
Az M4 gyorsforgalmi út Budapest-Abony közötti szakaszának folytatásában épülő Abony-Törökszentmiklós közötti szakasz kivitelezése 2019 nyarán indult. A 27 kilométeres gyorsforgalmi úton 4 csomópont épült Abony-keletnél, a Jászberényi és a Besenyszögi útnál, valamint Törökszentmiklós-nyugatnál. Az autósok komfortját két pihenő szolgálja: a Fokorú-pusztai egyszerű és a Szolnoki komplex pihenő, mely a későbbiekben benzinkúttal lesz bővíthető. A szakaszon 27 műtárgy épül, melyekből jelentősebbek a Zagyva feletti 168 méter és a Millér ér feletti 110 méteres hidak.
A projekt keretében új híd épült a Tiszára. A Tisza ártéri hídja 415 méter, míg a mederhíd, a Szapáry híd 758 méter hosszú. Ez utóbbi 8327 tonna súlyú, kétpályás, ortotróp pályalemezes, ferde gerincű, egycellás acél szekrényszerkezetekből áll össze. A teherviselő szerkezet összesen 644, átlagosan 13 tonna tömegű fő elem összeillesztéséből készült el. Legkisebb eleme 6,5 tonna, legnagyobb eleme 34,1 tonna. A híd Tisza feletti 148 méteres nyílásköze ebben a szerkezeti kialakításban Magyarországon rekordhosszúságú.

Varga Mihály pénzügyminiszter elmondta:
Magyarország 2010-ben sebességet váltott a közúthálózat fejlesztése és a gyorsforgalmi úthálózat kiépítésében egyaránt. Ekkor még kevesebb, mint 1300 km-es volt Magyarországon gyorsforgalmi úthálózat hossza, mostanra már 1900 km fölé nőtt. Az elmúlt 3 évben már évente már több, mint 100 km autópálya és autóút épült. Fontos megemlíteni, hogy a beruházások nagy részét hazai forrásból sikerült megvalósítani, ami jelentős eredmény. Kiemelet feladatként kezeljük a megyei jogú városok a gyorsforgalmi úthálózatba történő bekötését. Az elmúlt 2 évben Eger, Salgótarján, Sopron, Szolnok, Szombathely és Veszprém is megközelíthető lett 2X2 sávon.  Terveink szerint néhány éven belül mind a 23 megyei jogú város 4 sávos úton lesz elérhető, ebből a munkából hátravan még Békéscsaba,  Kaposvár és Zalaegerszeg.
A szolnoki autósok is magasabb sebességre kapcsolhatnak., hiszen az M4 fejlesztésével a város közelebb került Budapesthez. A 2×2 sávos kialakítás miatt a térségben gyorsabbá és biztonságosabbá válik a közúti közlekedés és minden tapasztalat azt mutatja, hogy ez jótékony hatással lesz a város és a környék gazdasági életére.  A ma átadott beruházás tehát javítja az itt élők életminőségét, hozzá tud járulni a vállalkozások erősítéséhez, vonzó beruházási környezetet biztosít és munkahelyeket teremt.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásban valósult meg. A kivitelezést a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. végezte nettó 125,3 milliárd forint értékben.
Forrás:https://nif.hu/
Fotó:https://nif.hu/


FEJLESZTÉSEK TÉRKÉPEN

45 FEJLESZTÉS