Az EUROVELO 6 részeként megkezdődött a Gönyű-Komárom közötti kerékpáros útvonal kiépítése

Az EUROVELO 6 részeként megkezdődött a Gönyű-Komárom közötti  kerékpáros útvonal kiépítése

A NIF Zrt. beruházásában az EUROVELO 6 részeként megkezdődött a kivitelezése a Gönyű-Komárom közötti szakasz kerékpáros útvonalának. A projekt keretében részben önálló vezetésű kerékpárút, részben pedig a meglevő utak felhasználásával, biciklisbarát szakaszok épülnek. A III. ütem a felhagyott kavics bánya észak-nyugati sarkától tart a Concó patak bal partjáig. A IV. ütem a Concó patak bal partjától a Likócsi dűlőig tart. A Bokroki legelők környezetében lévő telkek, a Hosszú dűlő 11-en keresztül érhetőek el. Az V. ütem a Likócsi dűlőt foglalja magába az 1. sz főútig. A szakaszon két híd, továbbá kétféle pályaszerkezet épül, attól függően, hogy kerékpárút, vagy ún. kerékpárosbarát út épül. Utóbbin személygépjárművek és kisebb méretű mezőgazdasági járművek, traktorok is közlekedhetnek majd.

A kiépülő szakasz azonban nemcsak a megyei kerékpárút-hálózatba csatlakozik be, hanem a főútvonalon kijelölt EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros-hálózat része lesz, amely az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tart, Magyarországon pedig 420 kilométer hosszan a Duna mentén halad. Mivel Ácsot elkerüli az épülő kerékpárúthálózat, az önkormányzat tervei között szerepel, hogy egy rövid bicikliút építésével hozzácsatlakozik majd a már meglévő úthálózathoz.

A Duna árterületén építendő szakasz különleges megoldásokat és nagy odafigyelést igényel. A kivitelezést a természeti környezettel összhangban kell végezni, egyrészt a természetvédelmi területek megóvása érdekében, másrészt azért, mert a Duna vízjárásának ingadozása döntő befolyással bír az alkalmazható anyagok és a kivitelezési időszak megválasztásában. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával valósul meg nettó 1,2 milliárd millió forint értékben.



FEJLESZTÉSEK TÉRKÉPEN

45 FEJLESZTÉS