KECSKEMÉT ELÉRHETŐSÉGÉT NEM CSAK VASÚTON JAVÍTJÁK, BÁR A MEGYESZÉKHELY AZ M5-ÖS AUTÓPÁLYA RÉVÉN MÁR ÉVTIZEDEK ÓTA ÉLVEZI A GYORSFORGALMI BEKÖTÉST, AZONBAN MÁR ELŐKÉSZÜLETBEN VAN AZ M8-AS AUTÓÚT BALATONTÓL INDULÓ, DUNAÚJVÁROSON, ILLETVE KECSKEMÉTEN ÁT VEZETŐ DÉL-ALFÖLDIG TARTÓ SZAKASZA.Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója arra emlékeztetett, hogy a fővárosba vezető vasútvonalak közül csak a Budapest-Gyál-Dabas-Lajosmizse-Kecskemét és a Budapest-Veresegyház-Vác vasútvonalak maradtak végig egyvágányúak, és egyéb műszaki, illetve utaskényelmi paramétereik is rosszak.
A lajosmizsei vasutat ráadásul eddig még nem is villamosították, dízel meghajtásúak a személyvonatok a vonalon, ahol még nem volt általános felújítás. Ezért a pályán zömében negyven kilométeres sebességgel közlekedhetnek a szerelvények, mindössze óránként lehet vonatokat közlekedtetni, és ezt jelenleg egyszerre csak az egyik irányba lehet fél órásra sűríteni.A lajosmizsei vonalon a jelenlegi körülmények között is naponta mintegy ötezren utaznak”- tette hozzá.
A felújítást követően a beépítettségtől függően 80-120 kilométeres lesz az engedélyezett sebesség, végig villamos meghajtású szerelvények és motorvonatok közlekedhetnek.KŐBÁNYA-KISPEST ÉS GYÁL KÖZÖTT MEGÉPÜL A MÁSODIK VÁGÁNY, ÉS INNEN ÓCSÁIG IS LESZ OLYAN SZAKASZ, AHOL KÉT VÁGÁNYON LEHET KÖZLEKEDNI.Így a tervek szerint Budapest és Gyál között negyedóránként indulhatnak vonatok, lesznek zónázó járatok is, amelyek sehol nem állnak meg – sorolta a vezérigazgató.