Új, elektromos Mercedes-buszok érkeztek Budapestre

Helló, Budapest! – ez a felirat volt olvasható annak a Mercedes Benz eCitaro elektromos busznak a kijelzőjén, amelyet május 20-án mutattak be az ArrivaBus Kft. Andor utcai telephelyén – írja a BKK a Facebook-oldalán.
 május 21- 28-ig pedig az e105jelzés lesz látható a kijelzőn, ugyanis egy hétig a 105-ös vonalon tesztelik a szinte zajtalan működésű, károsanyagkibocsátás-mentes járművet, a jövő autóbuszát – írják.
A városi közlekedés létező egyik legmodernebb járművével ingyenesen lehet utazni a tesztidőszak alatt. 

A mercedes-benz-bus.com oldalán olvasható, hogy „ az eCitaróval nem egy prototípus áll rajthoz, hanem egy teljesen kiforrott E-busz. Sokkal több tesztnek vetettük alá, mint bármely másik csillagos buszt, hogy ugyanolyan magas szintű rendelkezésre állást érhessünk le vele, mint a hagyományos üzemelésű városi autóbuszokkal. Ennek érdekében a Mercedes-Benz az eCitarót a sarkkörnél és Spanyolország nyári hőségében is tesztelte. Az akkumulátor változatától függően, ezek 252 kWh-tól egészen 441 kWh-ig terjedő összkapacitású energiával látják el a kerékagymotorokat.

A belső égésű motorral szemben egy elektromotor lényegében bárhol szabadon elhelyezhető a gépjárműben. A Mercedes-Benz egy kompakt beépítési mód mellett döntött – a választás a már kipróbált és bevált ZF AVE 130-as kerékagymotorokkal hajtott tengelyre esett, amit más Citaro modelleken is használtak korábban. Ezen az elektromos portáltengelyen mindkét oldalon egy-egy darab folyadékhűtéses aszinkron motor található. A tengely teljesítménye 2×125 kW. A forgatónyomaték    2×485 Nm, ami a végáttételezésnek köszönhetően 2×11000 Nm-t jelent a kerekeken. A belső égésű motor és a sebességváltó elhagyásával feszabadult térben az akkumulátor moduljai kaptak helyet.

Az energia megtakarítás érdekében az eCitrao gyorsulás szabályzó rendszerrel rendelkezik: Mind a szóló, mind a csuklós autóbusz teljes terhelés mellett is azonos dinamikával gyorsulnak a buszmegállóból, valamint a lámpától elindulva. Ezért tehát nem jelent különbséget, hogy a városi autóbusz üres, vagy tele van utasokkal.”
Forrás, fotoó:MTI.hu,mercedes-benz-bus.com, portfolio.hu