A vonalon éppen ezért új megállóhely létesül Nádorkertnél, ahol a meglévő lakóterület mellett kapcsolat jön létre a Kopaszi-gát irányába, és elérhetővé válik a szintén fejlesztés alatt álló budai fonódó villamos Műegyetem rakparti ága. A megállóhely közvetlenül a meglévő Nádorkerti vasúti híd környezetében létesül.
Ennél is fontosabb a másik új Közvágóhíd (Danubius) megállóhely, ahol a Soroksári úti buszok, a meglévő HÉV-ek és villamosok mellett kiváló átszállási kapcsolat alakul ki a már tervezés alatt álló H6-os és H7-es HÉV (M5 metró) irányába. Ezzel egyidejűleg új vasúti viszonylatok indulhatnak, például a szintén fejlesztés alatt álló KÖKI és Székesfehérvár-Dél-Buda között. A megfelelő kapacitású vasúti vonalszakasz kiépítésével a kritikus szakaszokon a sebességkorlátozások megszüntetésével a menetidők csökkenthetők, valamint a jelenlegi 30 perces követési idők 10 percesre mérsékelhetők.