Fantasztikus látványterveken a Déli Körvasút új megállói

A Déli Körvasút fejlesztése az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbben járó vonatokkal az ingázók és a városban közlekedők érdekeit is nagymértékben szolgálja. A Déli Körvasút bővítésével három új megálló is épül, így teljesen új, eddig hiányzó közlekedési kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint budapesti városrészek között. A Déli Körvasút egyik új pesti megállója a Népliget lesz, a másik a Közvágóhíd, a budai oldalon pedig az Infoparknál készül a Nádorkert megálló.

A Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti vasúti vonalszakasz fejlesztése a Budapest Fejlesztési Központ szakmai irányításával, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. 
A PROJEKT KERETÉBEN LÉTESÜLŐ ÚJ MEGÁLLÓHELYEK SEGÍTSÉGÉVEL A KORÁBBAN KÖTÖTTPÁLYÁS KÖZLEKEDÉSSEL FEL NEM TÁRT TERÜLETEK KÖZLEKEDÉSI HELYZETE EGY CSAPÁSRA VILÁGSZÍNVONALÚVÁ EMELHETŐ.
Mindezek mellett a vasúti teherforgalom áteresztőképessége is javul, és oldódik a jelenleg szűk keresztmetszetet jelentő Duna-keresztezés, hozzájárulva Magyarország versenyképességének növekedéséhez is.

A vonalon éppen ezért új megállóhely létesül Nádorkertnél, ahol a meglévő lakóterület mellett kapcsolat jön létre a Kopaszi-gát irányába, és elérhetővé válik a szintén fejlesztés alatt álló budai fonódó villamos Műegyetem rakparti ága. A  megállóhely közvetlenül a meglévő Nádorkerti vasúti híd környezetében létesül.

Ennél is fontosabb a másik új Közvágóhíd (Danubius) megállóhely, ahol a Soroksári úti buszok, a meglévő HÉV-ek és villamosok mellett kiváló átszállási kapcsolat alakul ki a már tervezés alatt álló H6-os és H7-es HÉV (M5 metró) irányába. Ezzel egyidejűleg új vasúti viszonylatok indulhatnak, például a szintén fejlesztés alatt álló KÖKI és Székesfehérvár-Dél-Buda között. A megfelelő kapacitású vasúti vonalszakasz kiépítésével a kritikus szakaszokon a sebességkorlátozások megszüntetésével a menetidők csökkenthetők, valamint a jelenlegi 30 perces követési idők 10 percesre mérsékelhetők.

Emellett a fejlesztések során a Bartók Béla út felett a meglévő két vágány négyre bővül, szélesebb sávot elfoglalva a Bartók Béla úti csomópontból. A négy vágányt két különálló, egymással párhuzamos, egyenes tengelyű hídszerkezeten vezetik át, amelyek támaszköze 93 méter. A jelenlegi híd támaszköze több mint 67 méter. A tervezett új híd, noha szélesebb sávot foglal el a Bartók-csomópontból, ugyanakkor lehetőséget biztosít egy élhetőbb városi tér kialakítására.

Forrás: Origo.hu, magyarepitok.hu