A Szlovén-Olasz Millenniumi vasúti pályán vezető kerékpárúthoz hasonlóan, hamarosan itthon is egykori gőzösök nyomvonalán tekerhetünk

Kaposvár és Szigetvár között, 40 éve megszüntetett vasúti szárnyvonal és töltés helyén épül az új bringaút.
A beruházást több évtizede kérték a somogyi és baranyai polgármesterek, országgyűlési képviselők, ez ideig hiába. Gelencsér Attila Kaposvár és a Zselic országgyűlési képviselője a kormányhoz fordult, ahol támogatták az ötletet. A politikus közösségi oldalán számolt be a fejlesztésről.

A több mint 30 kilométer hosszú kerékpárút Kaposvár és Bőszénfa között nyolc somogyi települést érint. A kerékpárút olyan turisztikai látnivalókat érint majd mint például az Almamellkéi kisvasút, vagy a Bőszénfai szarvasfarm. Az út tervezése jelenleg közbeszerzés alatt van, a lebonyolítást Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi. A több milliárd forintos beruházás várhatóan egy éven belül elkezdődik.

A egykori vasútvonal Kaposvártól keletre, Sántostól  északra hagyta el a Kaposvárt Dombóvárral összekötő fővonal nyomvonalát, nem messze a Kapos folyóba torkolló Surján-patak torkolatától. Innentől kezdve a Surján völgyében haladt dél felé egészen Bőszénfáig, ahol keresztezte a mai 67-es főút vonalát, majd Antalszállás északi végén ismét keresztezte azt. Ezeken a szakaszokon több töltésen és bevágáson haladt a vasút, majd Terecseny térségében kiért az Almás-patak völgyébe, amelyben egészen Szigetvárig folytatta útját. 

Ma az egykori vasút vonalán több szakaszon is turistautak húzódnak: Cserénfától Kaposgyarmatig a zöld sáv, Gálosfa után szintén a zöld sáv, majd egészen Antalszállásig a piros kereszt. Innentől a Korcsányi-tavak mellett Almamellékig a piros sáv, vagyis a Dél-dunántúli Pirostúra egyik szakasza esik egybe a megszűnt vasút nyomvonalával.

Forrás: bringazas.hu, facebook