Megkezdődött a M6-os autópálya Bóly és Ivándárda, mintegy húsz kilométeres befejező szakaszának építése

Megkezdődött a M6-os autópálya Bóly és Ivándárda, azaz az országhatár közötti, mintegy húsz kilométeres befejező szakaszának építése – jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a nyomvonalon folyó munkálatok közelében

Schanda Tamás ismertetése szerint az M0-ás körgyűrűnél induló és jelenleg Bóly térségéig vezető M6-os autópálya Ivándárdáig, a magyar-horvát határig húzódó, húsz kilométeres, befejező szakaszának építése a közelmúltban vette kezdetét a földmunkák megindulásával. A Strabag és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján közel 88,7 milliárd forintból építi meg a gyorsforgalmi szakaszt – közölte az államtitkár.

A szakasszal kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy az M6-os autópálya befejezése hozzájárul ahhoz, hogy az Adriai- és a Balti-tenger közötti közúti kapcsolat is teljessé váljon a jövőben, ilyen szempontból a beruházás kulcsfontosságú európai tekintetben is.
    Mint mondta, amellett, hogy a fejlesztéssel új lendületet kaphat a térség gazdasága, idegenforgalma és a korábbiaknál gyorsabban, biztonságosabban közlekedhetnek a helyiek, a horvát tengerpartra is hamarabb juthatnak el a magyar családok a beruházásnak köszönhetően.
    Közölte: jól mutatja az út megépítésének összetettségét, hogy a következő időszakban megépülő kétszer kétsávos gyorsforgalmi útszakasz részét képezi egy felüljáró, hét aluljáró, hat hídszakasz, egy vasúti és három közúti külön szintű kereszteződés és egy komplex pihenőhely megépítése is.

Hargitai János (KDNP), a térség országgyűlési képviselője úgy vélekedett, a beruházás megvalósulásával a régió elzártsága megszűnik, a térség a nemzetközi úthálózat részévé válik, hiszen Horvátország is vállalta, hogy a következő években megépíti az Eszék és az országhatár közötti gyorsforgalmi utat.

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese az M6-os sztráda befejező szakaszának műszaki tartalma kapcsán elmondta: a szakaszon három csomópont épül, így az M6-M60 utak találkozásánál, Bóly keleti részén épül külön szintű kereszteződés és egy lehajtó Villányhoz biztosít kapcsolatot. Utóbbiról közölte: 2022-2023 körül egy, a gyorsforgalmi szakasz és a villányi elkerülő között futó, kilenc kilométeres, kétszer egy sávos út megépítésének tervei is rendelkezésre állnak majd, így a sztráda meghosszabbítása a népszerű borvidék elérését is megkönnyíti majd.

FORRÁS:MTI