Stratégiai jelentőségű vasútvonal kap villamosítást Kelet-Magyarországon
Az 55 kilométeres szakaszon a Strabag és az R-Kord kivitelezi az átfogó fejlesztést, melyben többek közt a tengelyterhelés és a vonatok sebessége is nő.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a Püspökladány és Biharkeresztes közötti vasútfejlesztés kivitelezőit. A Hajdú-Bihar megyei város és az országhatár közötti vonalszakaszt a Strabag Rail Kft. és az R-Kord Építőipari Kft. kivitelezi nettó 47,2 milliárd forintos szerződéses értéken.
Az 55,6 kilométer hosszú, egyvágányú pályán az egyik legfontosabb feladat a villamosítás kiépítése lesz a felsővezeték rendszerrel és a kapcsolódó járulékos feladatokkal.
A projekt egyik jelentőségét az adja, hogy jelenleg az Erdély felé zajló forgalmat bonyolító vonalon a villamos vezeték hiányában a Budapest felől érkező vonatokról le kell kapcsolni a mozdonyt, és a határig egy dízelmozdonnyal kell vontatni a szerelvényeket.
A Püspökladány és Biharkeresztes közötti szakaszon többek közt az alábbi munkákat végzik el:
- a nyíltvonalakon, és a vonalszakasz négy állomásán a 100 km/órás sebesség visszaállítása,
- a 225 kN tengelyterhelés megteremtése, amihez összesen 35 kilométernyi vasúti pálya al- és felépítményi átépítése szükséges, továbbá Báránd, Sáp, Berettyóújfalu, Biharkeresztes állomások részleges átépítése;
- Berettyóújfalu állomásépületénel részleges átépítése,
- Berettyóújfalun felsővezeték karbantartó telep létesítése,
- egy új villamos vontatási alállomás létesítése Berettyóújfalu térségében,
- a négy állomáson összesen öt akadálymentes, magasperon létesítése,
- felsővezetéki energia távvezérlő berendezés építése,
- korszerű elektronikus biztosítóberendezés és utastájékoztató rendszer kiépítése,
utasforgalmi és biztosítóberendezési célú épületek létesítése, részleges átépítése.
forrás:https://magyarepitok.hu